ده ماده خوراکی چربی سوز
کندولاامبدینگ نخ
لاغری با روش کت گوت
میکرونیدلینگ با درماپن
تزریق ژل و بوتاکس
لیزر موهای زائد با جدیدترین دستگاه موجود در کشور
ليفت صورت بانخ
درمان تعریق

ده ماده خوراکی چربی سوز

احتمالا می دانید که غذاهای خاصی اثرات ترموژنیک (سوزاننده چربی) بالایی دارند . یعنی به افزایش متابولیسم شما کمک می کنند . اما بیشتر مردم دقیقا نمی دانند چه غذاهایی کالری می سوزانند یا دارای ماده یا ترکیب خاصی هستند که سوخت کوره متابولیک درونی بدن را تامین می کنند و به عبارتی باعث می شوند کالری که مصرف کرده اید را سریع تر ذوب کنید . در اینجا 10 غذایی که متخصصان تغذیه ، چربی سوزی آنها را تایید می کنند ، ذکر شده است .

فلفل تند
فلفل تند دارای ترکیبی به نام کاپسایسین است که باعث تندی آن می شود ، این ترکیب بدن را گرم می کند ، متابولیسم را راه می اندازد و به شما کمک می کند کالری اضافی را بسوزانید .کاپسایسین در فلفل تازه ، ترشی و فلفل خشک و همچنین در ادویه های آن مانند پودر فلفل قرمز ، وجود دارد . متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که آن را به سوپ ، سس و برنج اضافه کنید تا قابلیت چربی سوزی رژیم غذایی تان را افزایش دهید .

اگر غذاهای تند دوست ندارید ، باز هم می توانید از خواص فلفل تند بهره مند شوید . در بررسی جدیدی در دانشگاه کالیفرنیا ، پژوهشگران پی بردند ، فلفل هایی که داری ترکیبی به نام دی هیدروکپسیت (Dihydrocapsiate) هستند نیز می توانند موجب چربی سوزی شوند . این ترکیب فرم غیر تند کاپسایسین است و توانایی بدن را در اکسیده کردن چربی افزایش می دهد . محققان توصیه می کنند ، این ترکیب را بخشی از رژیم غذایی کم کالری خود کنید . این ترکیب به شما کمک می کند بدون اینکه دهانتان آتش بگیرد ، از ویژگی های چربی سوزی فلفل تند بهره مند شوید .

چای سبز
چای سبز حاوی ترکیبی موسوم به اپیگالوکتشین گالات (EGCG) است و از نظر علمی ثابت شده است که متابولیسم را به طور موقت افزایش می دهد . EGCG آنتی اکسیدانی است که باعث می شود بدنتان بهتر از هورمون طبیعی و نوروترانسمیتر نوراپی نفرین استفاده کند . اثر اصلی نوراپی نفرین در متابولیسم ، دادن پیغام جهت سوزاندن سلول های چربی و انرژی ذخیره شده است . چای سبز کافئین زیادی ندارد ، ولی هر فنجان آن به طور متوسط حاوی 25 50 میلی گرم کافئین است . کافئین هم راستای نوراپی نفرین عمل می کند و خاصیت چربی سوزنی آن را افزایش می دهد . بررسی جدیدی نشان می دهد ، مردانی که مکمل رژیمی حاوی EGCG دریافت کردند و ورزش هم می کردند ، 17% بیشتر از افرادی که این مکمل را دریافت نکرده اند ، چربی سوزاندند . اگر به طور مرتب ورزش می کنید و رژیم غذایی کم کالری دارید ، چای سبز گرم یا سرد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا رژیم چربی سوزی خود را کامل کنید .

جودوسر
جو سرشار از فیبر است و وقتی بدن می خواهد غلات غنی از فیبر را تجربه کند ،در طی مراحل هضم آن دوبرابر انرژی مصرف می کند و کالری می سوزاند .همچنین فیبرهای رژیمی ، اشتهای شما را تنظیم می کند و به شما حس سیری طولانی مدت می دهند و کمک می کنند ، در طول روز گرسنه نشوید . این باعث می شود تنقلات شیرین و چرب کمتری را بخصوص بین صبحانه و نهار مصرف کنید . متخصصان ، خوردن حریره جو را برای صبحانه توصیه می کنند . اما اگر آن را به صورت آماده می خرید باید حواستان باشد . بسیاری از این محصولات دارای قند افزودنی هستند که باعث خنثی شدن اثرات سلامت آن می شود . به جای آنها می توانید در کنار جو سبوس دار از عسل یا میوه های تازه استفاده کنید تا مزه خوبی به آن بدهد . آن را همراه با مغزهای سرشار از پروتئین بخورید و به این ترتیب یک صبحانه کامل خواهید داشت . همچنین می توانید سبوس جو را در سوپ ، سالاد یا سرخ کردنی ها بریزید .

گریپ فروت
یکی از بهترین صبحانه های چربی سوز که می توانید بخورید ، نصف گریپ فروت و یک فنجان قهوه است . این شروع عالی برای روزتان است ، بخصوص اگر دو ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است ، بخورید . گریپ فروت به بدن کمک می کند چربی و کلسترول را حل کند و مانع از سخت شدن رگ های قلب (آرترواسکلروزیس) می شود . یک گریپ فروت سایز متوسط ، تنها 74 کالری دارد ، ولی دارای مقدار زیادی فیبر پکتین شکم پرکن است . این فیبر به شما کمک می کند مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و بین وعده های غذایی خود ، تنقلات نخورید . همچنین ، گریپ فروت غنی از ویتامین C و پتاسیم است و هیچ چربی و سدیمی ندارد . آن را به رژیم خود اضافه کنید ، خواهید دید کمرتان چگونه کوچک خواهد شد .

بوقلمون و مرغ
بو قلمون و مرغ منبع اندکی از پروتئین هستند و در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای اثر بالای ترموژنیک شناخته می شوند . در واقع این اثر به این معنی است که کوره درونی بدن شما را در طول فرایند هضم روشن و متابولیسم شما را افزایش می دهد . از آنجایی که بوقلمون و مرغ چربی کمی دارند ، هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند . این یک شرط برد برد برای بدن است و تمام مواد غذایی و فواید گوشت را با کالری خیلی کمتری دریافت می کند که هضم آنها به سوزاندن انرژی بیشتری نیاز دارد . اما در مورد بوقلمون و مرغ یک هشدار مهم هم وجود دارد ، اگر می خواهید قابلیت چربی سوزی این گوشت ها را افزایش دهید ، باید پوست آنها را جدا کنید . چربی پوست طیور بسیار بالا است و می تواند ارزش تغذیه ای این گوشت ها را به شدت تغییر دهد . آنها را جدا کنید و برای طعم دار کردن آنها از ادویه ها یا سس های کم کالری و قند کم استفاده کنید .

عدس
احتمالا تا الان ، با خواندن مطالب بالا متوجه یک روند خاص شده اید . هر چه محتویات پروتئینی غذایی بیشتر باشد ، برای کاهش وزن بهتر است . بدن شما برای سوزاندن پروتئین انرژی بیشتری مصرف می کند و به همین خاطر چربی سوزی بدن بهتر می شود و همچنین زمان بیشتری برای هضم پروتئین نیاز است . این باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید . بررسی ها نشان می دهند ، افرادی که رژیم غذایی غنی از پروتئین دارند ، نسبت به افراد دارای رژیم غذایی کم پروتئین ، نیاز به کالری کمتری در طول روز دارند . عدس انتخاب فوق العاده ای است ، چون سرشار از پروتئین است و کمترین چربی را درمیان غذاهای سرشار از پروتئین دارد . همچنین مصرف یک وعده آن ، 35% نیاز روزانه آهن را تامین می کند . کمتر غذایی دارای ارزش های غذایی این عدس کم کالری است . آن را در دستور پخت سوپ خود وارد کنید ، یا به عنوان یک غذای جانبی مصرف کنید .

ماهی
برخی ماهی های خاص سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند که با افزایش متابولیسم موجب ازبین رفتن چربی ها می شود . عملکرد رژیمی اسید چرب امگا 3 مانند پروتئین است . امگا 3 بدن را مجبور به چربی سوزی بیشتر می کند و اشتها را در طول روز کنترل می کند . ماهی انتخاب خیلی مناسبی برای نهار است . هرچه آن را در اوایل روز بخورید ، مدت زمان بیشتری می توانید از ویژگی های تنظیم اشتهای آن بهره مند شوید . همچنین ماهی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد . کلسترول را کاهش می دهد و موجب بهبود علائم آرتروز و تورم مفاصل می شود . یک عدد کنسرو ماهی تن ، 90 تا 120 کالری انرژی دارد و خیلی هم مزایای تغذیه ای ندارد سالمون و ماهی تن آلباکور ، همگی سرشار از اسید چرب امگا3 هستند که از مغز محافظت می کند و توانایی های شاخص شما را افزایش می دهد . فقط حواستان به وجود جیوه باشد . ماهی های ارگانیک مصرف کنید نه آنهایی که در مقیاس بالا تولید می شوند .

توت ها
توت ها غنی از آنتی اکسیدان هستند و دریافت آنتی اکسیدان از منابع طبیعی راه خیلی خوبی برای تقویت متابولیسم است . آنتی اکسیدان های موجود در توت ، موجب تقویت جریان خون و در نتیجه ساخت ماهیچه های قوی تر می شود . هر چه ماهیچه های بدن بیشتر باشد ، کالری بیشتری را می سوزاند ، حتی وقتی در حال استراحت باشد . کمی زمان برای تبدیل چربی های بدن به ماهیچه بگذارید و به این ترتیب از مزایای کالری سوزی و کاهش وزن حاصل از آن بهره مند خواهید شد .

یکی دیگر از مزایای توت ها ، کالری بسیار کم آنها است . توت فرنگی بسیار کم کالری است و هر فنجان آن تنها 45 کالری دارد . میزان کالری تمشک ، شاه توت و بلوبری 60تا 80 کالری در هر فنجان آن است و همه انواع توت ها فشار خون را کاهش می دهند . این امر باعث کم شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حمله های قلبی می شود . می توانید آنها را به حریره جو و صبحانه خود نیز اضافه کنید ، همچنین توت ها بهترین تنقلاتی هستند که می توانید بخورید .

سیب
حتما می دانید خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند . علاوه بر این ، سیب به کم کردن کالری کمک می کند . یک گاز از آن ، راه ایمنی برای افزایش سطح گلوکز خون است و منبع کم کالری و مغذی از انرژی است یک سیب اندازه متوسط ، تنها 80 کالری دارد و داری همه انواع آنتی اکسیدان ها است و هیچ سدیم ، چربی اشباع و کلسترولی ندارد . مانند توت ، سیب هم یک میان وعده عالی است . از آنجایی که سیب سرشار از آنتی اکسیدان است ، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه های قوی تر و سالم تر می شود . به عنوان یک قانون کلی ، معمولا سیب های دارای پوست تیره تر را انتخاب کنید . هرچه پوست سیب تیره تر باشد ، آنتی اکسیدان و اثرات چربی سوزی آن بیشتر است .

قهوه
مطمئنا کافئین معایب خاص خود را دارد و مصرف بیش از حد آن موجب افزایش ضربان قلب و در نتیجه پریشانی و بی خوابی می شود ، اما افرادی که میزان مناسبی قهوه می خورند ، احساس افزایش متابولیسم را بعد از خوردن قهوه صبحانه تجربه می کنند . کافئین موجود در قهوه افزایش متابولیسم و کمک به سوزاندن کالری بیشتری را سبب می شود . علاوه بر این ، موجب افزایش انرژی در طول روز می شود . علاوه بر میزان مصرف ، باید حواستان به چیزهایی که به قهوه اضافه می کنید هم باشد . اضافه کردن قند و خامه به قهوه ، این نوشیدنی تقویت کننده متابولیسم را به یک تله چربی تبدیل می کند . می توانید به جای شکر ، از شیرین کننده ها و شیر کم چرب استفاده کنید . سالم ترین حالت قهوه وقتی است که آن را خالص مصرف نمایید . بنابراین اگر نحوه مصرف خود را تغییر دهید ، بدن از مزایای آن بهره مند خواهد شد .


آدرس مطب : تهران ، یوسف آباد ، خیابان فتحی شقاقی ، بین یوسف آباد و چهلستون ، ساختمان پزشکان سبز ، طبقه دوم
تلفن : 88722038 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید


الفبای طب سوزنی

طب سنتی چین معتقد است هرآنچه در قسمتی از بدن اتفاق می افتد بر دیگر بخشهای بدن تآثیرگذار است

تاریخچه طب سوزنی

تاریخچه طب سوزنی به دو هزارسال قبل از میلاد مسیح باز میگردد. جایی که هنوز فلزات کشف نشده بوده اند

خواندنی مطلب امروز